OFERTA EDUKACYJNA NIEPUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W PISZKOWICACH NA ROK SZKOLNY 2020/2021
SZANOWNI RODZICE!
PROWADZIMY ZAPISY NA ROK SZKOLNY 2020/2021 DLA DZIECI I MŁODZIEŻY NIEPEŁNOSPRAWNEJ INTELEKTUALNIE W STOPNIU UMIARKOWANYM, ZNACZNYM I GŁĘBOKIM ORAZ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI SPRZĘŻONYMI, A TAKŻE Z AUTYZMEM.
NASZA SZKOŁA KSZTAŁCI DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNE INTELEKTUALNIE
W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM ORAZ DZIECI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI SPRZĘŻONYMI , A TAKŻE Z AUTYZMEM; POSIADAJĄCE ORZECZENIE PORADNI PSYCHOLOGICZNO- PEDAGOGICZNEJ O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO. NAUKA W NASZEJ PLACÓWCE TRWA 8 LAT.
SZKOŁA KSZTAŁCI RÓWNIEŻ DZIECI I MŁODZIEŻ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU GŁĘBOKIM OD 3 DO 25 ROKU ŻYCIA. ORGANIZACJA SZKOŁY I JEJ DZIAŁALNOŚĆ PODPORZĄDKOWANA JEST PRZEDE WSZYSTKIM WSZECHSTRONNEMU ROZWOJOWI DZIECKA. WSZELKIE DZIAŁANIA REWALIDACYJNO – WYCHOWAWCZE MAJĄ NA CELU DOBRO UCZNIA.
W SWOJEJ OFERCIE EDUKACYJNEJ POSIADAMY :
Klasy I-III dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym/autyzmem oraz sprzężeniami;
Klasy IV-VIII dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym/autyzmem oraz sprzężeniami;
Zespoły rewalidacyjno – wychowawcze dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim oraz sprzężeniami dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka skierowane na stymulowanie jego rozwoju.
Wczesne wspomaganie rozwoju dla dzieci posiadających opinię poradni psychologiczno- pedagogicznej o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Mające na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia nauki w szkole. Zajęcia prowadzone są przez oligofrenopedagogów (niepełnosprawność intelektualna), tyflopedagogów (terapia widzenia), psychologa, logopedę, terapeutę integracji sensorycznej, rehabilitanta. Czas zajęć to 2 godziny zegarowe tygodniowo.
Na wszystkich etapach edukacyjnych dzieci objęte są rewalidacją indywidualną z zakresu logopedii, rehabilitacji, gimnastyki korekcyjnej, muzykoterapii, zajęć rozwijających kompetencje społeczno – emocjonalne oraz zajęć korekcyjno – kompensacyjnych i rozwijających zainteresowania. Rewalidacja indywidualna –jest jednym z ogniw całego procesu edukacyjno – terapeutycznego organizowanego przez placówkę. Zajęcia prowadzone są na wszystkich poziomach edukacyjnych metodami dobranymi indywidualnie do dziecka i specyfiki jego rozwoju psychofizycznego, do potrzeb i możliwości percepcyjnych oraz ograniczeń ruchowych. Wszystkie oddziaływania wychowawcze i opiekuńcze pomiędzy nauczycielem, specjalistą rewalidacji indywidualnej, uczniem i rodzicami/opiekunami prawnymi koordynują psycholog i pedagog szkolny.
PONADTO PLACÓWKA ZAPEWNIA :
- naukę w przyjaznej atmosferze;
- mało liczne klasy dające możliwości poczucia bezpieczeństwa oraz dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości intelektualnych uczniów;
- w klasach dla uczniów ze spektrum autyzmu i w zespołach edukacyjno-terapeutycznych opieka pomocy nauczyciela;
- wysokie kwalifikacje kadry pedagogicznej;;
- opieka pedagoga szkolnego, psychologa i logopedy
- zajęcia w profesjonalnie i estetycznie wyposażonych salach (w tym sale doświadczania świata i integracji sensorycznej);
- bezpłatny dostęp do podręczników i przyborów szkolnych;
- bezpłatny dowóz do szkoły;
- opiekę świetlicową;
- bezpłatne wyżywienie w formie obiadu i podwieczorku;
- opiekę pielęgniarki;
- poradnictwo dla rodziców i opiekunów dzieci.